.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصرار یک حقوقدان بر غیر قانونی بودن واگذاری یک تیم به نماینده ساری
شمال نیوز : وی افزود : با برسی موضوع درمی یابیم یا جهل حاکم بوده یا نبود صداقت که در هر دو مورد ماهیت مجریان به شدت زیر سؤال رفته و اضافه بر آن در می بابیم محکم نگهداشتن پست به مراتب بهتر از زیر پا گذاشتن قانون است و....
اصرار یک حقوقدان بر غیر قانونی بودن واگذاری یک تیم به نماینده ساری

شمال نیوز : حقوقدان ساروی و مدرس دانشگاه در واکنش به برخی اظهارات  مبنی بر قانونی بودن واگذاری امتیاز تیم صنعت ساری به محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت : بهتر است آقایان به آرشیو مصاحبه های خود نگاه بیندازند و بدانند که اقرار کرده اند مالک و متولی صنعت ساری اداره کل ورزش و جوانان است و این یک دلیل محکم بر اثبات ادعاست و در این میان یک قاعده فقهی وجود دارد«الاقرار العقلاء علی أنفسهم جائز» به این معنی که آدم عاقل هیچگاه بر ضرر خودش اقرار نمی‌کند.

عادل روحی افزود : ما می گوییم خشت اول کج نهاده شده و طبق قانون وقتی مدیری در حوزه کاری تخلف و جرم را مشاهده نموده ، مکلف است مراتب را به رییس حوزه قضایی اعلام کند چرا که عدم اعلام جرم هم یک نوع تخلف قانونی محسوب می شود .

عضو هیات مدیره سابق نوژن مازندران گفت : کلمه واگذاری اصولا در اموال دولتی بکار می رود و بعد از شرایط قانونی تیم را واگذار می کنند . در بند اول قرارداد، کلمه واگذاری آمده و این موضوع نیز دلیل دیگری بر دولتی بودن تیم است .

روحی افزود : اداره کل بجای پرداختن به اصل موضوع به بدنه موضوع روی آورده و به آسانی می دانیم ریشه مشکلات در کجا نهفته شده است و باید بدون هیاهو به اصل موضوع بپردازیم.

این مدرس دانشگاه افزود : ما براساس اصول قانونی به موضوع اشاره می کنیم و هیچ عداوت و دشمنی با کسی نداریم و آرزو داریم حاکمیت قانون اجرا گردد و سابقه مخالفت بعضی ها با بنده در آرشیو مکاتبات موجود است و می دانند بعد از بررسی به سالم بودن ما و مدیر بودن ما در جمع آشنا اعتراف کرد ه اند و می دانند اهل حاشیه و هیاهو نیستم .

وی اذعان داشت : اگر اعتقاد دارید هیات فوتبال استان مازندران متولی است که در این مورد هم تشکیک داریم و به فرض صحت که اینگونه نیست چرا شما برای تیم صنعت مدیر عامل و مربی انتخاب کردید و در بند قرارداد با هماهنگی اداره کل ورزش اشاره کردید و اگر اصل را بر عدم دخالت می دانید چرا در شالکه هیات فوتبال که یک بخش غیر دولتی است دخالت کردید؟  پس نتیجه آن است اعتقاد به دولتی بودن دارید و با فرض موضوع اقدام به این کار کردید و بر جمع ادله ما افزود ه اید و بهتر است به جای پاک کردن صورت مسئله، مشکل قانونی آن را حل کنید . آیا تیم را واگذار کرد ه اید ؟ آیا ضمانت نامه ای دریافت کرد ه اید ؟ و یا مبلغ واگذاری را به حساب خزانه واریز کر ده اید ؟ و یا دلایل دیگر که با مطالعه قوانین به آن دست می یابید.

این حقوقدان افزود : آقایان قانون راجع به منع مداخله وزرا و نمايندگان مجلسين و كارمندان در معاملات دولتي و كشوري ؛ قانون محاسبات عمومی ؛ قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت ؛ قانون مزایده و مناقصات و آیین نامه های مربوط ؛قانون اجرای سياست های كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي و ابلاغیه مقام معظم رهبری در اجرای اصل 44 ؛ قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دارسی کیفری را بخوبی مطالعه کنند و چنانچه به وجدان عقلی و حقوقی رسید ه اند به احترام حاکمیت قانون به اشتباه خود اعتراف کنند و راه رابرای اجرای صحیح قانون فراهم کنند و اگر دلیلی بر غیر دولتی بودن دارند به استناد قانون آن را مطرح و ماهم به احترام حاکمیت قانون عذرخواهی خود را اعلام می کنیم .

وی افزود : راه آسانتری در این مورد وجود داشت که آقایان بدون مشورت اقدام به این کار کرد ه اند و باید بدانیم مشاوره و مشورت بهترین رکن برای اجرای قانون و تحولات اجتماعی است .

روحی افزود : با برسی موضوع درمی یابیم یا جهل حاکم بوده یا نبود صداقت که در هر دو مورد ماهیت مجریان به شدت زیر سؤال رفته و اضافه بر آن در می بابیم محکم نگهداشتن پست به مراتب بهتر از زیر پا گذاشتن قانون است و بخوبی هم می دانیم پشت صحنه چه خبر است و نقش دستگاه نظارتی در این مورد چگونه است ، و اگر اعتقاد داریم شفاف سازی صورت بگیردو دلایل واگذاری آنرا اعلام کنند تا فساد ایجاد نشود و ماهم به دنبال حاشیه نیستیم و از کسی نمی ترسیم و اعتقاد به قانون داریم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رحیمی 22 شهريور 1394
موضوع خیلی پیچیده شد . شجاعی صنعت را آورد و دامادی صاحب صنعت شد . آدم خیلی متعجب می شه که سیاست چه بروز ورزش آورده
نا شناس 22 شهريور 1394
واگذاری غیرقانونی است
علي 23 شهريور 1394
از اولش مشخص بود اين تيم راسياسي بستند از نامگذاري تيم واضح ومبرهن است اين تيم دوامي نخواهد داشت بيچاره جواناني كه به اين تيم دل بستند بعد چند ماه اگر محمد راي بياره شايد يه فرجي بشه اما اگر راي نياره چي!!!!!هزينه ها را از كجاميخواد بده محمد گفت من مستاجرم كه!!؟؟ ديگه مهاج..ر و حجاز...نيستند انبوه سازان هم نيستند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.